יום שישי, 25 בינואר 2013

חומרים מהם עשויים וילונות

בדי וילונות מגיעים ב-3 צורות בסיסיות: טבעיים, סינטטיים ומעורבים. ייחודו של הבד הטבעי, הוא שהוא מאפשר איוורור טוב יותר, לעומת הבדים הסינטטיים, אשר יתרונם הוא בעמידותם הטובה יותר. הבד החדש שאתם בוחרים להלבשת חלונות הבית שלכם, אינו רק בעל השפעה על מראה החדרים. כל בדי הוילונות הם בעלי יתרונות וחסרונות ומאוד חשוב שתדעו אותם, לפני שאתם מחליטים על רכישה ולהלן מספר מהבדים העיקריים:
  • כותנה – בד טבעי, הנחשב כחזק ביותר. נפוץ מאוד בייצור וילונות, במיוחד מכיוון שהוא מאפשר גיוון. הוא נצבע היטב, קיים במגוון של צבעים וגוונים ומאפשר לאוויר לחדור דרכו בקלות. יתרונו הוא גם חסרונו, היות והוא בד טבעי, הוא לא כל-כך עמיד. מומלץ להשתמש בכותנה סינטטית יחד עם כותנה טבעית, כדי להשיג אוורור ראוי ואף עמידות טובה יותר.
  • משי – בד מדהים ביופיו עבור ייצור וילונות. מגיע במגוון של משקלים ונחשב כעמיד גם אחרי זמן רב. אפשר להשוות זאת עם השטיחים האוריינטליים העתיקים, אשר הוכיחו עמידות לאורך שנים רבות, במיוחד אם חושבים על כך שצעדו עליהם שוב ושוב. בחסרונו צריך לציין כי משי הוא יקר ורגיש לקרני השמש ולרטיבות.
  • פשתן – בד קליל, פשוט ובעל ברק נעים לעיין. הוא נחשב כבד חזק ודוחה כתמים. אך פשתן מתקמט בקלות, לכן מומלץ להשתמש בבטנה, אם מחליטים לרכוש וילון פשתן. נוסף על חסרונו הקודם, פשתן אף נוטה להתכווץ, אם לא משגיחים על אחזקתו. בדומה למשי, גם פשתן הוא בד יקר יחסית.
  • אקריליק – בד סיננטי נפלא, אשר ניתן לשלב אותו עם כותנה, כדי להגביר את עמידותו. הוא קיים במגוון של צבעים, אשר לא דוהים בזמן הכביסה (אם הוילון הוא איכותי). הבד דוחה כתמים ומוגן מקרני השמש מעצם טבעו, יתרון בתחום התאורה אשר לא מוצאים בבדים אחרים. החסרון העיקרי שלו הוא שהוא נוטה להתפורר, במגע עם ריהוט בסביבתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה