יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

עיצוב הבית באמצעות וילונות



כשרוצים לעצב בית, להניח ספה ולפרוש שטיח, זה לא מספיק. עיצוב פנים נכון דורש את הבנת החלל, גיבוש קונספט עיצובי וירידה לפרטים הקטנים. פרטים קטנים, כמו אביזרים נלווים, כריות ואף וילונות הם חלק בלתי נפרד מתכנון החלל היות והם משלימים את המראה, מוסיפים נגיעות אישיות והופכים את הרעיון ההתחלתי ליותר אחיד ומגובש.
בניגוד לדעה הרווחת, וילונות לא נועדו למטרת הצללה בלבד. וילונות, יכולים גם הם, לבטא אמירה עיצובית ואישית ועל ידי כך, לתת את הטון. על ידי שימוש נכון בוילונות, ניתן ליצור אפקטים שונים בחלל המעוצב אם זה אפקט דרמטי, קלאסי או פשוט וכך להשלים את העיצוב הנוכחי שקיים.
כאשר בוחרים וילונות, יש לשים לב לכמה מדדים. חשוב לבדוק מהו הרעיון אותו מנסים לממש כלומר, מהו המראה הכולל אותו מנסים ליצור. כמו כן חשוב לבדוק, מהי מידת ההצללה אותה רוצים להשיג, מהו גודל החלון אותו רוצים להסתיר, לבחור את סוג הבד, כמות הבד וכמובן, לתכנן עלויות.
כאשר רוצים ליצור תחושה ביתית, כדאי קודם כל להחליט, איזו אוירה גורמת להרגשה הכי ביתית.
שימוש בוילונות מבד קטיפה למשל, יתנו תחושה דרמטית וחמימה. שימוש בפשתן או כותנה, יכתיבו מראה של "חזרה לטבע" ושילוב של שני סוגי בדים כמו אורגנזה וסאטן יוצרים אוירה יוקרתית.
אם המראה הפשוט והטבעי, משחק תפקיד מרכזי ניתן לפלפל קצת את העיצוב על ידי שימוש באביזרים נלווים כמו מוטות מיוחדים, פרזולים, חרוזים, רקמות או כל רעיון יצירתי אחר יכול לשדרג את המראה הסופי ועל ידי כך להכניס את הטאץ' האישי ולתרום ליצירת האוירה הביתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה